Geen ‘verborgen’ parel meer, maar echt wel een tip: Brievenbustaarten! (én gevulde speculaas)

Geen ‘verborgen’ parel meer, maar echt wel een tip: Brievenbustaarten! (én gevulde speculaas)

Van verborgen’ parel kan ik hier niet echt spreken en ook niet meer van een Insiders Tip. Want de Brievenbustaarten van Bakkerij Margriet zijn langzamerhand een begrip. Niet alleen bij mij (kijk maar eens bij mijn #Berichten; het bericht van 18 oktober jl.) maar ook in de landelijke media. RTL Nieuws, Hart van Nederland, Milledoni.nl, Voxweb.nl, het AD en meer; iedereen blijkt enthousiast te zijn over het originele idee én over de geweldig lekkere brievenbustaarten. Oorspronkelijk geïnspireerd op hun eigen ‘brievenbus-speculaas’, zijn ze bij Bakkerij Margriet dit voorjaar met brievenbusappeltaarten begonnen om de Betuwse appeloogst te redden in tijden van Corona-maatregelen. Maar de appeltaarten zijn niet alleen heel erg lekker; ze zijn via de website te bestellen en worden dan per post bezorgd en via je brievenbus geleverd. Toen we voorjaar 2020 allemaal vanuit huis gingen werken was dit natuurlijk een vondst. Je kunt taart naar familie of vrienden sturen, maar als manager kun je je afdeling hiermee verrassen. Of een jarige collega. Of je laat taarten versturen naar het hele team voor een gezamenlijk koffiemoment via Teams of Zoom. Dat een collega misschien net heeft besloten een call te combineren met een rondje door het park als de taart wordt bezorgd geeft niets; bij thuiskomst vind zij of hij de taart (zorgvuldig verpakt) op de deurmat of in de brievenbus!

De afgelopen maanden is de brievenbusappeltaart zó populair geworden dat er een hele nieuwe website voor is opgezet. los van de site van Bakkerij Margriet: Brievenbustaart.nl. Dat niet alleen: het assortiment is ook uitgebreid! En alsof dit allemaal nog niet voldoende innovatie en ondernemerschap is gaan ze binnenkort starten met ‘Oma’s brievenbus verrassing’.

Je begrijp nu vast wel waarom ik Brievenbustaart.nl heel graag aan mijn Insider Tips wilde toevoegen. En waarom ik ontzettend blij ben dat ze dat bij Bakkerij Margriet ook een goed idee vonden. Want: originaliteit, een heel erg lekker product van hoge kwaliteit, vakmanschap, innovatie, een familiebedrijf dat al enkele generaties bestaat én een oplossing voor een product dat afgelopen voorjaar doorgedraaid dreigde te worden toen de vaste afzetmarkt van Betuwse appeltelers vastliep i.v.m. Corona-maatregelen… What’s not to like?